donderdag 30 september 2010

De Verhalende Rivier

De Verhalende Rivier, zo heet de tentoonstelling die op zondagmiddag 24 oktober om 15.00 uur in Wageningen opengaat. De exposanten zijn leden van het Platform Beroepskunstenaars Wageningen. Met schilderijen, beeldende installaties, video-art, muzikale landschappen en teksten geven zij hun interpretatie van dit thema.

hoog water 1995
Nog maar net lid van het Platform kan ik al meteen meedoen aan deze expositie. Alle deelnemende kunstenaars maken nieuw werk en het is boeiend om te zien hoe de rivier tot totaal verschillende kunstuitingen leidt.
Ik broed nog op mijn bijdrage, vermoedelijk een gedicht.
In de afgelopen jaren schreef ik meermalen gedichten over mijn rivier, de Nederrijn bij Wageningen, met haar vele gezichten. Ik ga er graag heen om te wandelen en soms om te werken. Zo schreef ik in april 2006:

Middagje werken aan de Rijn
resultaat:
mijn vakliteratuur - tijdschrift Schrijven -
ongelezen door mij en
bemodderpoteld door een hond.
Mijn hoofd, op flardjes na
van louter onafgemaakte gedachten,
leeg.
Voldaan
kan ik huiswaarts.

Tijdelijke locatie voor De Verhalende Rivier is een leegstaand winkelpand aan de Rouwenhofstraat 10. De expositie is tot en met zaterdag 4 december te zien. De openingstijden zijn vrijdag, zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur.

http://www.beroepskunstenaars.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten