vrijdag 10 september 2010

Schrijfdokter (2)

Vandaag was ik tussen 9 en 21 uur schrijfdokter en stond de deur van mijn digitale spreekuur open. Er bleek weer veel behoefte te zijn aan een consult van 15 minuten. Voor negen uur zaten er al enkele bezoekers in de wachtkamer en de hele ochtend hield de stroom 'patiënten' me goed bezig. Ook later op de dag kwamen er nog verschillende adviesvragen binnen.
Ik had deze activiteit georganiseerd in het kader van de Week van het Schrijven. Na het succes van vorig jaar september besloot ik dit jaar nog eenmaal als schrijfdokter op te treden.
Ook deze keer was ik aangenaam verrast door het zelfinzicht en de gemotiveerdheid van de bezoekers. Ze gaven duidelijk aan op welke punten ze commentaar wilden voor hun gedicht of verhaal. Een greep uit de vragen: heb ik de spanning goed opgebouwd; sluit mijn schrijfstijl aan bij kinderen van 10-12 jaar; heb ik de vrijscène natuurlijk beschreven; komt het filosoferende van mijn hoofdpersoon goed over; wat mankeert er aan mijn slotzin?
Ik vond het plezierig om mijn visie te geven op het werk en eventueel suggesties om het schrijfproces vlot te trekken.
Mijn spreekkamer is weer gesloten, maar de Week van het Schrijven duurt dit weekeinde voort. In het hele land zijn nog uiteenlopende schrijfactiviteiten.
http://www.weekvanhetschrijven.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten