zaterdag 4 september 2010

Schrijfdokter

Vandaag is de Week van het Schrijven begonnen. Tot en met 12 september zijn er in binnen- en buitenland allerlei activiteiten die met schrijven te maken hebben, zoals schrijfwandelingen en workshops. Dit jaar doe ik ook weer graag mee en omdat er vorig jaar behoefte aan bleek, fungeer ik nogmaals als schrijfdokter.
Op vrijdag 10 september zet ik tussen 9 en 21 uur mijn digitale spreekkamer open. Aan iedere 'patiënt' besteed ik 15 minuten. Je zult begrijpen dat ik in die tijd geen heel boek kan bekijken, zelfs niet veel meer dan een pagina, althans niet in detail.
Belangrijk is dat je min of meer de kwaal benoemt. Dus bij wijze van spreken niet: ik heb ergens pijn. Maar: als ik mijn rechterschouder beweeg, krijg ik een pijnscheut in mijn bovenarm.
Je kunt vrijdag een tekstfragment of gedicht waar je mee zit, mét de vraag die je erover hebt, mailen naar: info@annievangansewinkel.nl
Nog diezelfde dag krijg je mijn reactie. Dat kan een eenvoudig antwoord zijn, een indicatie van de richting waarin je zou kunnen zoeken, of een verwijzing naar een cursus, collega, website of een theorieboek.
Vorig jaar kreeg ik onder meer de volgende vragen. Dit verhaal zakt ergens halverwege in. Wat kan ik doen om de spanning te verhogen? Waarom is deze column niet goed en hoe kan ik hem goed krijgen?
Lopen mijn dialogen lekker?
Ik doe mijn best je te helpen op 10 september.
http://www.weekvanhetschrijven.nl/

1 opmerking: