woensdag 20 oktober 2010

De dijk

De dijk staat voor mij symbool voor: adem halen, ruimte voelen. Toen ik 17 jaar geleden in Wageningen terechtkwam na lange verblijven in Limburg en Brabant, ontdekte ik een nieuw landschap: de rivier met uiterwaarden, en de dijk.
Nog steeds maak ik graag een omweg over de dijk als ik in de stad ben of op mijn royalere fietsronde. De weg naar de dijk vanuit het Bowlespark, maar ook het pad langs 't Spijk, dient als  een soort toegangspoort naar het rivierlandschap.
De afgelopen weken was ik nog vaker op de dijk en bij de rivier. Deze dagen leg ik namelijk de laatste hand aan mijn bijdrage voor de tentoonstelling 'Verhalende rivier' van het Platform Beroepskunstenaars in Wageningen.
Als dichter probeer ik me te concentreren op de inhoud van mijn gedicht, maar bij een tentoonstelling telt ook de vormgeving. Ik heb al veel moois gezien van de deelnemende kunstenaars en dan is één bedrukt velletje papier al gauw wat povertjes. Anderzijds moet de vorm recht doen aan de inhoud.
Zondag bij de opening wordt duidelijk of ik daarin geslaagd ben.
http://www.beroepskunstenaars.nl/news-reader/items/Expositie_Verhalende_Rivier_24_oktober_tot_en_met_4_december_2010.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten