zaterdag 6 november 2010

Strandtafereel

Op het strand in Bergen stuitte ik vanmiddag op een fascinerend tafereel. Een groep vrouwen keek bij de vloedlijn uit over de zee. Allen waren ze gehuld in omslagdoeken. Voorwaar, een mooi plaatje.
Ik dacht aan het standbeeld op de kop van West-Terschelling waar een vrouw uitkijkt over de wadden en reikhalzend wacht tot haar geliefde terugkeert van zee. Maar ongetwijfeld staan zulke beelden ook in andere havenplaatsen.
Waren het zeemansvrouwen in eigentijds jasje, poseerden zij voor een modereportage, was het een flashmob of toch een kunstinstallatie?
Ik hou het maar op een modereportage vanwege de aanwezige fotografen.


Grappig Droste-effect trouwens: de fotografe zette de vrouwen op de plaat, een andere vrouw in het gezelschap fotografeerde hoe zij dat deed en ik legde het tafereel ook nog eens vast met mijn mobiel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten