zaterdag 5 maart 2011

Rozentuin

Vanmiddag kreeg ik in mijn tuin een nieuw inzicht.
Een van de ergste dingen die ik iemand zou kunnen aandoen, is: een rozentuin beloven.

Bewapend met zaag, snoeischaar, gepantserde handschoenen en engelengeduld ben ik ten strijde getrokken tegen twee manshoge rozenstruiken.
Ik had er genoeg van dat die rozen door hun doornen onbenaderbaar waren en ik liet mijn tere huid niet langer openrijten door vijandige haken.
Rozen in de vaas, mooi, maar ik hoefde ze niet meer in de tuin.
Nu ze echter in mootjes gehakt in mijn groenbak liggen, smaakt mijn overwinning wat wrang.

Het ging hier overigens wel om een ernstig geval van wildgroei. Bloemen vielen vorige zomer nauwelijks te bespeuren, maar de planten hebben al hun vitaliteit uitgeleefd in doornen.
Geen rozen zonder doornen? Dan maar geen rozen.
Althans niet in mijn tuin.  

http://www.youtube.com/watch?v=WO4wcNVbYOQ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten