donderdag 14 april 2011

Schrijvershuis

Het is al meer dan vier maanden geleden dat ik de deur van het Roland Holst Huis in Bergen achter me dichttrok. Eind november verliet ik na een maand het schrijvershuis met half voltooid werk, aanzetten en opzetjes, en vooral veel bezieling om verder te schrijven.
Het kwam er de afgelopen maanden helaas niet van, maar hopelijk heb ik nog tijd van schrijven.
Het schrijvershuis, waar ik ook al in april 2009 mocht werken, heeft een bijzondere plaats in mijn hart. Ik hoor dan ook graag de verhalen van collega's over hun ervaringen daar.

Pas ontdekte ik een aardig videootje van het Financieel Dagblad over Het Huis: 'In de rij voor een schrijvershuis'. Daarin vertelt Gijs IJlander over zijn verblijf en over zijn werk in het schrijfkamertje van Adriaan Roland Holst.
Ikzelf heb daarboven overigens nooit een letter op papier gekregen. Bij het schrijven heb ik een kamer met uitzicht nodig en ruimte om me heen. Aan die behoefte voldeed de kamer beneden ruimschoots.

Het filmpje geeft een mooie indruk van onder meer het schrijfkamertje, het gastenboek en de omgeving:
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=2310


http://annievangansewinkel.blogspot.com/2010/11/laatste-blik.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten