zaterdag 14 mei 2011

Ilis

Sinds najaar 2009 woon ik weer in een huis met tuin en ik ga hier dus mijn tweede zomer in. Soms is het nog een verrassing wat er opkomt in de tuin. Zo was ik deze week heel verbaasd over de gele bloemknop in mijn voortuin.
Een gele lis? Had ik die er echt eigenhandig gepoot of hadden de vorige bewoners haar nagelaten?

Een dag later blijkt de bloem besloten te hebben toch maar een iris te worden. Overigens geen gewone paarse iris, hooguit voorzien van een geel accentje, maar met enigszins aanstellerige gele flapjes. Ik vind haar net iets te bedacht.
Maar alla, mijn ilis is ook een schepsel der natuur en eigenwijsheid valt zeker te prijzen.

1 opmerking:

  1. Ha Annie,

    Even aan de 'deskundige' gevraagd: Iris is de Latijnse naam voor Lis. Jouw Ilis is dus gewoon zichzelf. Gelukkig maar!

    groetjes,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen