donderdag 5 mei 2011

Zagen

Toegegeven, ik heb geen ruimtelijk inzicht en ik kan geen plaatjes lezen. Werktekeningen zijn voor mij al gauw onbegrijpelijk en een fietsband heb ik ooit met succes geplakt aan de hand van een beschrijving in woorden. Het plaatje snapte ik namelijk niet.
Dat weerhoudt me er overigens niet van om te klussen en bijvoorbeeld eigenhandig Ikea-meubels te monteren.
Zo behaal ik telkens certificaten voor mijn zelfstandigheidsdiploma.
Vorige week kocht ik een snoeizaag en de enige vraag die ik bij de aanschaf had, was of hij ook voor linkshandigen geschikt was.
Tot mijn verbazing trof ik thuis op de verpakking een instructietekening aan. Zagen heb ik al vaker gedaan en dat leek mij maar op één manier te kunnen. Door de tekening raakte ik echter in verwarring. Begreep ik dat goed, moest je eerst aan de onderkant zagen?
Ja, ik had het plaatje wonderwel goed begrepen. Op een 'how to do'-site lees ik nu dat het beter is voor de boom.
Wellicht blijf ik het toch op de vertrouwde manier doen. Maar ik voel het ook als een kleine overwinning op mezelf dat ik me niet meteen heb neergelegd bij: Plaatje? Snap ik toch niet!

http://www.hoemoethet.be/hoe-zaag-je-een-dikke-tak-af-van-een-boom/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten