dinsdag 23 augustus 2011

Nazomerbloei

De dahlia bloeit nog troostend uitbundig, maar toch kan zij niet verhullen dat de zomer op zijn eind loopt. Over een goede week begint de meteorologische herfst en ik realiseer me dat 2011 dan al weer voor tweederde voorbij is.
Ach, herfst en winter hebben ook zo hun charmes, spreek ik mezelf bemoedigend toe. Veel tijd voor zinloze mijmeringen over de tijd die verglijdt, heb ik trouwens deze keer niet. Ik ben volop bezig met cursussen en andere schrijfactiviteiten die deze nazomer tot bloei komen.


Zo heb ik pas de selectie afgerond voor Platbook 7, een bundel in Limburgse dialecten met gedichten en verhalen van en voor kinderen. Uitgeverij TIC in Maastricht gaat er nu mee aan de slag om dit najaar ongetwijfeld weer een mooie uitgave te presenteren.
De schriftelijke cursus Columns en Weblogs schrijven heb ik op een haar na klaar. Vanaf 1 september is hij beschikbaar. Op de Levenskunstbeurs in Driebergen begeleid ik komend weekeinde een workshop. Ook sta ik er met een informatiestand, evenals op 11 september tijdens de schrijfdag in Amersfoort, de Dag van het Personage.
In de Week van het Schrijven (3-11 sept.) ben ik op 9 september de hele dag digitale Schrijfdokter voor columns en weblogs.

Dan zijn er ook nog IRL (In Real Life, of in goed Nederlands: HEL, Het Echte Leven) schrijfactiviteiten in Wageningen. Voor de Volksuniversiteit geef ik de lezing 'Hoe word je schrijver' en een korte cursus Schrijf je levensverhaal.
Ook in de nieuwe editie van de Gelderse schrijfwedstrijd Aan het woord! speel ik een rol. Als voorbereiding geef ik namelijk een korte schrijfcursus en schrijfcoaching, die de bblthk Wageningen organiseert.

Veel nieuw eigen schrijfwerk zal in de maand september waarschijnlijk niet ontluiken, maar anderen het plezier van schrijven te zien ontdekken, maakt mij ook blij.

Tot slot een tip: denk je erover om je aan te melden voor een schriftelijke schrijfcursus? Nog tot 1 september krijg je 10 euro korting met de speciale actie van Schrijvers4fun.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten