woensdag 7 september 2011

Schrijfdokter houdt spreekuur

Vrijdag 9 september zet ik als schrijfdokter weer de deur van mijn spreekkamer open, mijn digitale spreekkamer wel te verstaan. Tussen 10 en 20 uur houd ik spreekuur voor mensen die advies willen over hun column of weblog.
Aan iedere 'patiĆ«nt' besteed ik 15 minuten. Je zult begrijpen dat ik in die tijd geen hele verzameling teksten kan bekijken. Stuur een column of weblog als tekstbestand van max. 400 woorden naar: info@annievangansewinkel.nl. Voor een weblog kun je daarnaast een link meesturen naar je weblog op internet.  Daar kan ik eventueel globaal de context bekijken.
Benoem zo concreet mogelijk de punten of vragen waar je een reactie op wilt hebben. Voorbeelden: Halverwege ben ik al uitgepraat. Ik kom niet op een idee. Is de opbouw goed, hoe kan ik de lezer meer prikkelen, hoe krijg ik een slot dat blijft hangen?
Zet er ook bij welke doelgroep je voor ogen hebt.
Je krijgt in elk geval diezelfde dag nog een reactie per mail. Dat kan een eenvoudig antwoord zijn, een suggestie voor een richting waarin je zou kunnen zoeken, of een verwijzing naar een cursus, collega, website of theorieboek.
Ik bied dit gratis consult aan omdat het van 3-11 september de Week van het Schrijven is. In binnen- en buitenland zijn allerlei activiteiten die met schrijven te maken hebben, zoals schrijfwandelingen en workshops. In 2009 en 2010 was ik ook schrijfdokter en van mijn spreekuur werd gretig gebruik gemaakt.
Ik doe mijn best je te helpen op 9 september.
's Avonds om 20 uur gaat de deur van mijn spreekkamer echter onverbiddelijk dicht. Er valt namelijk ook nog genoeg te dokteren aan mijn eigen schrijfwerk.

Agenda Week van het Schrijven
TIP: zondag 11 september schrijfdag in Amersfoort: De Dag van het Personage Daar heb ik een stand op de informatiemarkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten