donderdag 6 oktober 2011

Boekenfeest

Vandaag heb ik weer eens ervaren dat de Kinderboekenweek voor veel kinderen ook echt een boekenfeest is, alle sombere berichten over ontlezing ten spijt.
Ik was te gast op de Johannesschool in Arnhem, waar gisteren de boekenweek al feestelijk ingeluid werd. De bibliotheek had gezorgd voor veel boeken van de aanwezige schrijvers. Ook Leny van Grootel en Nicolle van den Hurk waren uitgenodigd. De kinderen waren goed voorbereid op het schrijversbezoek.
Bij de ingang voelde ik me al welkom door de prachtige tafel waar boeken van ons op stonden en bordjes ernaast met onze namen.

Ik bezocht achtereenvolgens de groepen 6, 7 en 8. De leerlingen stelden veel vragen en luisterden aandachtig. Maar liefst een uur lang, alle sombere berichten over gebrek aan concentratie ten spijt.
Hoewel ik het ook heerlijk vind om door het jaar heen scholen en bibliotheken te bezoeken, is de Kinderboekenweek toch altijd extra feestelijk.





Mijn lezers ontmoeten, ogen vol aandacht, nieuwsgierige vragen, kinderen zo in een verhaal te zien opgaan dat ze de bel niet eens horen. Daar doe ik het voor.


Kinderboekenweek op de Johannesschool Arnhem - Schrijvers in de klas

Stichting Schrijvers School Samenleving

1 opmerking:

  1. Leuke ervaring. Leuk ook om te lezen dat we als Bibliotheek Arnhem hier wat aan hebben kunnen bijdragen.

    BeantwoordenVerwijderen