donderdag 20 oktober 2011

Bruggetje

Ik ging naar het Binnenveld om de nieuwe brug te zien.
Begin deze week is de brug over de Grift geplaatst en hij verbindt Wageningen en Achterberg (gemeente Rhenen). Tussen de buien door ging ik vanmiddag op zoek, want ik had geen idee waar de Veenkampen lag. Het moest ergens bij het meteoveld zijn van Wageningen Universiteit. Het nieuwe wel te verstaan, zo bleek.

De nieuwe brug dient als verbindende schakel in het fietsnetwerk van het Binnenveld, het open groen tussen Wageningen, Veenendaal, Rhenen en Ede. Dat mocht wat kosten, een tonnetje of twee, las ik.

Op 18 november wordt hij officieel in gebruik genomen, maar hij zou nu al te passeren zijn. Passeren in de zin van aan de overzijde over het fietspad erlangs fietsen, maar ik kon er dus niet overheen. Zo te zien was er pas nog een vers aansluitinkje gestort.
De brug oogt flitsend, maar ik moet zijn nut nog ontdekken. Op dit moment althans ziet hij er uit als de verbinding van ergens naar nergens, of omgekeerd. Zoveel tijdwinst lijkt me deze verbinding niet op te leveren, want zo'n grote omweg was het nou eerst ook weer niet. Wat maalt de recreatieve fietser trouwens om tijdwinst of omweg?
Laat ik mijn oordeel maar even opschorten tot ik via de brug in Achterberg geraak en kan ervaren of mijn fietsmogelijkheden in het Binnenveld voortaan schier oneindig zijn.

Filmpje van Mugmedia: Fietsbrug voor anker

de Gelderlander: Bruggetje over de Grift tussen Wageningen en Achterberg ligt op zijn plaats

3 opmerkingen:

  1. Nooit van dit bruggetje gehoord, terwijl ik er dichtbij woon ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren is dit bruggetje, op mijn verjaardag, feestelijk geopend. Dat vertelde mijn zus toen ze op mijn feestje kwam. Volgens mij is er ook een klompenpad bij? Toen ze dat vertelden moest ik gelijk aan je blog denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aritha, dank je wel voor je reacties. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Zie ook Bruggetje (2)

    BeantwoordenVerwijderen