vrijdag 21 oktober 2011

Peppels

Bij mijn fietstocht gisteren in het Wageningse Binnenveld reed ik door de Veensteeg, een smalle weg met populieren. De peppels, een prachtig synoniem, zijn enorm én oud.
Mijn oog viel op een exemplaar dat zich nog maar met moeite staande lijkt te houden. Aan een zijde gaapt de hellende slootkant, aan de onderkant is de boom aangevreten, leeggevreten en weggevreten.
Het is wonderlijk dat de vermolming de boom nog niet bij een stevige wind fataal is geworden. Maar wellicht houden zijn soortgenoten hem uit de wind.
Als hij omvalt, stort hij waarschijnlijk het weiland in, maar toch.

Ik hou erg van deze peppelweggetjes in het Binnenveld, vooral als de wind door de bladeren ruist. Maar met een loeiende herfststorm zal ik toch meer op mijn hoede zijn. Ik vraag me alleen af wat ik zou kunnen beginnen tegen zo'n omvallende reus. Heeeel hard fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten