maandag 21 november 2011

Bruggetje (2)


gene zijde
(vanaf Achterberg)

deze zijde
(vanaf Wageningen)














Natuurlijk moest ik vlak na de opening de nieuwe fietsbrug in het Binnenveld uitproberen. Waar ik een maand geleden nog stukliep op de afgezette verbinding tussen Wageningen en Achterberg, kon ik zaterdag ongehinderd naar de overkant peddelen. Het brugdek roffelde stemmig onder mijn fietsbanden.
Twijfelde ik in mijn eerdere blog nog over het nut van deze doorsteek, nu zie ik die toch als een verruiming van de mogelijkheden. Mijn rondje Binnenveld krijgt weer een nieuwe dimensie.

De brug dient ook als verbinding voor twee Klompenpaden rondom Bennekom en die hebben allerlei mogelijkheden tot bekorten, uitbreiden en combineren. Het Harsloërpad (13 km) en het Breukerengpad (5,5 km) zijn het 38e en 39e Klompenpad in Gelderland en Utrecht.
De klompenpaden jubelen de slogan: Klompen aan, rugzak op en gaan!
Ik hou het voorlopig maar op wandelschoenen aan, blaarpleisters mee (en stiekem de ov-kaart).
Bij de brug is trouwens ook een stevig uitgevallen rustbank neergezet.

http://www.klompenpaden.nl/

Eerder blog over fietsbrug

Geen opmerkingen:

Een reactie posten