dinsdag 29 november 2011

Vrije uitloop

vanaf de hoek van mijn straat
zicht op Binnenveld en Greb 
Twee jaar geleden verhuisde ik in Wageningen weer naar een huis met tuin en sindsdien is het open gebied van het Binnenveld nog meer mijn vrije uitloop geworden.
Aan het eind van mijn straat kan ik de Grebbeberg zien liggen, maar hoe lang nog? De woningmarkt mag dan alom stagneren, het plan Nieuw Kortenoord aan de westkant van Wageningen schijnt te lopen als een tierelier. Het bouwproject schuift het Binnenveld in en ik kan de toekomstige bewoners geen ongelijk geven. Zicht op grazige weiden, peppelwegen en de Greb.
Aan het eind van de middag liet ik mezelf weer uit in het Binnenveld en op de terugweg bekeek ik de nieuwbouwlocatie eens beter. Even niet opgelet, was er blijkbaar onlangs een bouwpakket gedropt. Eigenwijs steken nu de eerste puntdaken al af tegen de namiddaglucht.
Op de voorgrond roepen de makelaarsborden in ronkende taal: 'Wageningen te buiten'. Het kunstwerk 'de Vaas' dat voorheen als icoon diende voor het gebouw van Entomologie, staat er wezensvreemd bij.
Nog onwerkelijker is de brievenbus die tegen een boomstam hangt, Binnenhaven 7, maar het bijbehorende pand is in de verste verte niet te bespeuren. Eerst denk ik aan een studentengrap, maar wellicht hoort hij toch bij het informatiecentrum van Nieuw Kortenoord dat zetelt in de voormalige bibliotheek van de vakgroep.
Het is dan trouwens wel een te buitenbus geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten