vrijdag 17 februari 2012

Zwerfboeken

De afgelopen week heb ik kinderboeken te vondeling gelegd. Wie ze vindt, kan ze lezen en daarna weer op zwerftocht sturen.
Het project Kinderzwerfboek bestaat sinds vorig jaar en er zwerven vermoedelijk al honderdduizenden boeken door het land. Als je een boek vindt, kun je het aanmelden op de speciale website. De boeken zijn voorzien van een speciale sticker. Als het boek voorin een nummer heeft, kun je ook zien welke omzwervingen het al heeft afgelegd.
Ik heb inmiddels acht boeken van mezelf op zwerftocht gestuurd. De plaatsen waar ik ze tot nu toe heb gedropt, zijn mijn woonplaats Wageningen, geboorteplaats Weert en Arnhem. Locaties waren onder meer supermarkten, bussen, schouwburg en museum.
Er ligt nog een stapeltje boeken klaar die ik de komende weken op reis stuur. Ik ben heel benieuwd wie ze een tijdelijk thuis biedt. Dus vind je een van mijn boeken, meld het aan op de website van Kinderzwerfboek. Wil je zelf ook kinderboeken laten zwerven, dan vind je daar alle informatie.

Voor volwassenen bestaat al langere tijd, ook in het buitenland, het project BookCrossing Maar ook daar rouleren kinderboeken, zie ik.
Zo blijkt mijn Kopje-onder al een aantal jaren aan het zwerven te zijn en is het heel toepasselijk ooit gevonden in het zwembad.

Zwerftocht van Kopje-onder

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook meegedaan. Mijn boek heb ik in Limburg in een hotel neergelegd. Nooit meer iets van gezien of gehoord. Maar wie weet ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Aritha,

      leuk dat je ook meedoet aan dit goede project. Ik heb begrepen dat lang niet ieder kind het meldt wanneer het een zwerfboek heeft gevonden. Maar dat wil niet zeggen dat vinders niet van onze boeken genieten.

      Verwijderen