vrijdag 24 augustus 2012

Feest van dichters

Het werd een feest van dichters en illustratoren gisteren in Amsterdam bij de presentatie van 'Er zit een feest in mij!'
Het is de vijfde editie van Querido's Poëziespektakel van uitgeverij Querido. De bundel heeft twee hoofdthema's: feest en 'Hallo wereld', het onderwerp van de komende kinderboekenweek.
In deze nieuwe bundel kindergedichten staat werk van maar liefst 85 dichters en 25 illustratoren. Er is ook een gedicht van mij opgenomen 'Niks met een blije strik'.
In deel 3 van het Poëziespektakel 'Wie heeft hier met verf lopen smijten?' stonden al twee gedichten van mij.
Natuurlijk was ik graag bij het feestje in de Openbare Bibliotheek van Amsterdam en ook ik droeg mijn gedicht voor, evenals zeker 30 andere collega's.
Ted van Lieshout heeft ook dit jaar weer de bundel samengesteld en hij had gisteren op eigen wijze de regie van de bijeenkomst waar het plezier van woord en beeld afspatte.
Op het weblog van Ted van Lieshout staat een verslag van de presentatie met foto's van een gevuld podium vol blije en trotse dichters en illustratoren. In de reacties op zijn blog valt te lezen hoezeer de makers hebben genoten gisteren en hoe de bundel in de smaak valt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bij de voordrachten al was ik onder de indruk van de kwaliteit, maar later lezend werd ik nog trotser dat ik ook aan deze prachtige bundel mocht bijdragen.
Ik wil vanaf deze plek dan ook Ted en de mensen van Querido bedanken voor het mooie feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten