dinsdag 28 augustus 2012

Zeezucht, het e-book!

Het is er! Mijn eerste e-book: Zeezucht.
Dit boek voor volwassenen kent een lange ontstaansgeschiedenis. Tijdens schrijfretraites begonnen in de hete zomer van 2003 in Callosa (Spanje) en voltooid in 2004 op Curaçao, althans in de eerste versie. De jarenlange revisie deed ik gewoon thuis in Wageningen, een stuk minder exotisch.
Die ontstaansgeschiedenis komt als uitgebreide toegift aan bod in dit e-book. Elke dag verschijnen er e-books, maar een e-book met extra's als 'The making of...' is zeldzamer. Foto's en fragmenten uit mijn schrijfdagboeken illustreren de reconstructie van het schrijfproces. Wat ik schrapte en bijna schrapte, staat in 'deleted scenes'. Ik ga eveneens in op bedoeling en thema's, maar laat ook het woord aan de lezer.
Als schrijver ben ik blij met dit boek, omdat ik het heel anders heb geschreven, namelijk in een ijle, zintuiglijke stijl. In deze literaire strandnovelle gaat het niet om adembenemende gebeurtenissen zoals in een thriller, of met snelle dialogen zoals vaak in mijn boeken. Er wordt nauwelijks gesproken en het hoofdpersonage leeft in het moment, zonder herinneringen.

Korte inhoud
In Zeezucht wacht Sara op, ja waarop? Wanneer ze uiteindelijk toch vanaf haar dakterras wordt meegevoerd, spoelt ze aan op een strand. Ze heeft geen idee waar ze is. De ontmoeting met een zwijgzame man maakt veel in haar los, maar is dat dan wat ze zocht?
Tastend, observerend en proevend vervolgt Sara haar weg. Ontmoetingen volgen, met een jongen, een hulpbehoevende vrouw en dorpsbewoners voor wie ze een buitenstaander blijft. De zee is haar vertrouwd en blijft aan haar trekken.
Tot de man haar komt halen.

Op mijn website staat het begin van het boek te lezen:
http://www.annievangansewinkel.nl/boeken/zeezucht.cfm

Het boek is te koop via www.boenda.nl voor 4,50 euro. Dit ePub-formaat is te lezen op de meeste e-readers, tablets en computers.
ISBN: 978-90-819547-0-9





Geen opmerkingen:

Een reactie posten