zondag 10 februari 2013

Voorboden








Helaas, het zit er niet in vandaag, langlaufen. Maar het Binnenveld in Wageningen was vanochtend toch prachtig.
Prima wandelweer, al was de wind op kop lekker fris (stoer) dan wel ijzig koud (watje).
Ongemerkt begint het voorjaar te naderen. Dat de dagen lengen, had ik al met genoegen opgemerkt.


Maar vandaag langs de Nieuwe Kanaal viel mijn oog ineens op twee voorboden: katjes en een bottende boom.
Daardoor besefte ik dat ik toch uitkijk naar de lente.

Een beetje dubbel is het wel: ik gun de schaatsers nog een stevige vorstperiode, om het E-woord maar niet te gebruiken. En mezelf gun ik minstens een keertje langlaufen vanuit de achterdeur. Hup, zo het Binnenveld inglijden.
Gelukkig heb ik het niet voor het zeggen. Mijn twijfels zouden alleen maar leiden tot fludderig en splatsjerig kwakkelweer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten