woensdag 26 juni 2013

Schrijfdokter houdt weer spreekuur

Het duurt nog even, maar in de Week van het Schrijven (1-8 september) ben ik weer schrijfdokter.
Mijn digitale spreekuur houd ik op vrijdag 6 september.

Thema van de Week van het Schrijven is: het dogma voorbij. Ik sluit aan bij het thema door het begin van een verhaal centraal te stellen.
Met de eerste zin staat of valt je verhaal, die eerste zin moet je lezer namelijk het verhaal in sleuren. Een ongeschreven regel.
Laten we dat dogma uitbreiden tot de eerste bladzijde. Leg de eerste pagina per mail voor aan de schrijfdokter. Je krijgt een gratis consult van 15 minuten. Ik stuur nog diezelfde dag mijn reactie.

Je kunt uitsluitend mailen op vrijdag 6 september tussen 10 en 20 uur: info@annievangansewinkel.nl
Benoem eventueel het probleem of de vragen die je zelf over de tekst hebt. Ik kijk of het korter, spannender, duidelijker kan.
Welke vragen kan dit begin oproepen bij lezers en maakt het nieuwsgierig naar wat volgt?

Voorgaande jaren bleek er veel behoefte te zijn aan het schrijfspreekuur en daarom stel ik deze dag graag weer mijn digitale spreekkamer open.

De Week van het Schrijven is een initiatief van Schrijven Online en Schrijven Magazine
Op hun site vind je een overzicht van uiteenlopende schrijfactiviteiten in die week.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten