vrijdag 20 september 2013

Gestrand?

De wegwerkzaamheden aan de Kortenoord Allee in Wageningen naderen hun voltooiing. Dat is althans te hopen, want veel inwoners klagen in normale tijden al over de verkeersverstopping van de stad. Nu deze belangrijke verkeersader al enkele weken eruit ligt, zie ik ook wel dat het drukker is op andere wegen. Meestal rijd ik er op de fiets langs, want in Wageningen heb ik geen auto nodig.
Wanneer ik de afgelopen weken langs de Kortenoord Allee fietste of wandelde, zag ik weinig werklui maar vooral materieel. Walsen, heftrucks en ander jongetjesspeelgoed.

Maar vanmorgen was het een drukte van belang rond de rotonde bij de Marijkeweg. Midden op de rotonde prijkte een geel schip, de steven gewend naar onderzoeksinstituut Marin. Of dat schip er vanmorgen pas was gestrand of eerder weet ik niet. Wellicht is de doopceremonie al geweest, want aan stuurboord stond de naam Marin.
Richtingwijzer voor bezoekers van Marin of is het een teken dat het instituut de rotonde heeft geadopteerd en voortaan het onderhoud betaalt?
Of toch een kunstwerk waarop Marin onze 750-jarige stad heeft getrakteerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten