donderdag 27 februari 2014

Vreemdgaan

Over enkele weken komt mijn nieuwe jeugdboek uit: Vreemdgaan. Een boek dat ik op de eerste plaats heb geschreven voor 12+'ers die moeite hebben met lezen. Het wordt, na Zat, mijn tweede boek in de serie Thuisfront van uitgeverij Eenvoudig Communiceren.
De groep 'moeilijke lezers' ligt me na aan het hart en in het verleden schreef ik ook voor de Zoeklicht-plus serie van uitgeverij Zwijsen. Ik bezoek graag vmbo-klassen en praktijkscholen en ik merk hoe goed deze boeken werken voor de doelgroep.
Zo was het voor mij een groot compliment toen bleek dat een zwaar dyslectisch meisje haar uiterste best had gedaan om mijn boek Zat helemaal uit te lezen. Ze wilde dat per se, ook omdat het onderwerp haar persoonlijk raakte, een alcoholverslaafd familielid. Aan de hand van dat boek komen we vaak tot bijzondere gesprekken.

In Vreemdgaan gaat het over Britt. Haar ouders zijn gescheiden en sinds enkele jaren woont Inge, de nieuwe vriendin van haar vader bij hen in.
Britt is verliefd op Bas, maar hij heeft al een vriendin, Dorris, het meisje dat alles al heeft. Volgens Anouk moet Britt van Bas afblijven, maar ze is zo gek op hem.
Wat haar nog meer verwart, is het gedrag van haar vader. Hij doet ongezellig, moet overwerken en krijgt vaak whatsappjes.
Op een dag wil ze zijn weekendtas lenen en haalt hem van zolder.

Uitgeverij Eenvoudig Communiceren 
Eenvoudig Communiceren: Vreemdgaan 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten