zaterdag 3 januari 2015

Een goed jaar


2014 -->2015 

Heb je alle jaaroverzichten gehad, komt Van Gansewinkel ook nog eens. Zelf kon ik geen jaaroverzicht meer zien en voorspellingen? We merken het vanzelf wel, meestal loopt het toch anders.
Maar ik wil 2014 niet zomaar laten gaan, want het was een goed jaar, voor mij althans.
Geen dag ziek geweest, steeds het besef dat warme familie en een rijke vriendenkring me omringen. Wat wil een mens nog meer?
Vervullend werk.
En ook dat was in ruime mate voorhanden. Ik heb met plezier veel bedrijfstrainingen schriftelijke communicatie gegeven voor Schouten & Nelissen en als schrijfster trad ik op in scholen en bibliotheken. Ik schreef gedichten voor de tentoonstellingen SUB en Componisten en Kunst, in combinatie met beeldende kunst en muziek. Voor het dansproject Dreambody van InMotion werd ik geïnterviewd over mijn relatie tot de Rijn.
In twee uitgaven van het Limburgse Platbook staan teksten in mijn moedertaal, het dialect van Weert.
Ik schreef de praktisch bruikbare korte toneeltekst Hiephiep voor juf voor Kinderpodium.
Voor Libelle Academy ontwikkelde ik de workshop Reisverhalen schrijven.
Ook verscheen er een nieuw boek: Vreemdgaan in de serie Thuisfront van Uitg. Eenvoudig Communiceren, Makkelijk Lezen-boeken voor jongeren.
Een 'gewoon' 12+-boek rondde ik af en ik ben nog in afwachting van het oordeel van de uitgever. Altijd spannend.
Een gevuld, rijk jaar met zoveel mooie dingen van het leven: natuur, film, muziek, beeldende kunst, Oerol, filosofieweek bij ISVW, schrijfweek in 'mijn' Egmond aan Zee, en natuurlijk boeken.

Zie dat maar eens te overtreffen in een nieuw jaar. Toch zijn de voortekenen beloftevol. Voldoende werk in bedrijfstrainingen en cursussen en het zal daarbij een kunst zijn om ruim tijd vrij te maken voor het schrijven, toch nog altijd mijn core business.
In 2015 komen maar liefst twee nieuwe boeken uit: een 9+-boek bij uitg. De Eenhoorn en een nieuw 12+ Makkelijk lezen boek. Daarover trompetter ik binnenkort ongetwijfeld trots via social media.
Ook een prachtig vooruitzicht voor dit jaar: het gloedvolle project Schrijversharten waarin ik op ontdekking ga samen met mijn collega-schrijvers Martijn Adelmund en Laurens van der Zee.
Het nieuwe jaar, ik heb er zin in.

Ik wens jullie, cursisten en lezers van dit blog, - al dan niet schrijvend, met of zonder schrijfcursus, - een goed jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten