woensdag 4 januari 2017

Meer schrijven

Meer schrijven - het is niet echt een goed voornemen te noemen. Ik reserveer het immers niet alleen voor het begin van elk nieuw jaar. Het is eerder een doorlopende wens.
Maar het blijft lastig om er voldoende tijd voor vrij te maken. Gebrek aan ideeën, dat is het punt niet. Maar gebrek aan tijd, voldoende lege ruimte om te komen tot voorbij het vanzelfsprekende.
Er zijn ook nog zoveel andere fijne en nuttige bezigheden. Schrijfcursussen geven en zakelijke schrijftrainingen, bezoeken aan scholen en bibliotheken. En er is ook nog het 'gewone' leven met zijn lusten en lasten.

Ondanks al die verschillende werkactiviteiten voel ik me toch op de eerste plaats schrijver. Waarom komt schrijven dan zo vaak op de laatste plaats?
Voor de komende maanden heb ik in mijn agenda ferm een aantal schrijfweken geblokt. Dat helpt, een beetje. Ook probeer ik nog op een andere plek te gaan schrijven. Vorig jaar maart was ik in een schrijvershuis in Veenhuizen. Die ideeën schreeuwen om uitwerking.

Plannen genoeg voor dit jaar. In maart komt mijn nieuwe jongerenboek 'Vast' uit. Over het thema, kinderen van gedetineerde ouders, ben ik nog niet uitgeschreven. Ook is er die thriller, waarvan een aantal hoofdstukken klaar zijn. Het wordt wel weer eens tijd voor nieuw werk voor volwassenen.
Voor mijn samenwerking in Schrijversharten met Laurens van der Zee en Martijn Adelmund staan al enkele plannen op stapel. Ook verken ik een samenwerking met beeldend kunstenaars.
En ... en ..., en.
En ik wil meer focussen. Maar dat betekent dus keuzes maken. Enthousiasme is mijn valkuil.
Ik hoef geen helderziende gaven te hebben om nu al te voorspellen dat ik over een jaar weer een blog kan schrijven met de titel: Meer schrijven.


Hoe zit het met jouw goede voornemens?
Wil je ook meer schrijven of eens uitproberen of schrijven iets voor jou is? Een schrijfcursus kan helpen.
Zelf heb ik acht schriftelijke cursussen in mijn aanbod. Meer informatie vind je  hier.

Voor Etadoro heb ik een online cursus ontwikkeld die sinds december beschikbaar is. Zes lessen met video's, theorie, oefeningen en opdrachten.
Bekijk de video en download meteen vrijblijvend een proefles. Het cursusboek is nu tijdelijk gratis.

Ik wens je een goed (schrijf)jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten